حجاب زهرا

حجاب زهرا

حجاب چیست؟چراحجاب؟حجاب ازنظرمقام معظم رهبری
حجاب زهرا

حجاب زهرا

حجاب چیست؟چراحجاب؟حجاب ازنظرمقام معظم رهبری

راهپیمایی حجاب و عفاف

به گزارش جهان نیوز به نقل از مهر، همزمان در سراسر کشورصبح چهارشنبه ۲۱ تیرماه به مناسبت سال روز عفاف و حجاب که به مناسبت قیام مسجد گوهرشاد به رهبری شیخ محمدتقی بهلول گنابادی در راستای کشف حجاب رضاخانی صورت گرفت راهپیمایی  می کنند.
 

در این راستا بانوان  گنابادی در هوای گرم شهرستان صبح چهارشنبه از میدان آزادگان این شهر تا مصلی امام خمینی (ره) راهپیمایی کردند.

برای تهیه گزارش به میان جمعیت رفتیم که خانمی حدوداً ۲۵ ساله
می گوید: حجاب وظیفه شرعی یک خانم مسلمان است زیرا او را از خیلی آسیب ها نگه می دارد.

وی ادامه می دهد: زنان ایرانی از با احیاتریت زنان جهان هستند و شاهد آن هستیم که حجاب از هیچ پیشرفتی برای آنها جلوگیری نکرده است.

خانم مسنی که با نوه خود در این راهپیمایی شرکت کرده بود به خبرنگار ما می گوید: در زمان رضا خان مادر من برای این که حجاب خود را حفظ کند چند سال از خانه خارج نشد و حتی بانوانی مانند همسر مرحوم شیخ غلامرضا نصیری را در گناباد داشته ایم که ۸ سال از خانه خارج نشده اند.

این پیرزن در حال حرکت با جمعیت در حالی که اشک در چشمانش جمع شده بود اظهار می دارد: حجاب از مادرمان حضرت فاطمه زهرا(س)به ما رسیده و حتی ایشان برای این که نامحرم ایشان را نبیند شبانه تدفین شدند و این راه تا شهادت فرزندان ایران در جبهه ها برای حفظ ناموسشان ادامه داشت.

*حفظ حجاب موجب امنیت می شود

امام جمعه گناباد نیز که در این راهپیمایی حضور داشت
اظهار می کند: حجاب باید درجامعه اسلامی ما باشد و رعایت حفظ حجاب امنیت وحفاظت را برایمان به دنبال خواهد داشت.

حجت الاسلام حسن صادقی نسب ادامه می دهد: درجامعه ما ضروری است که حجاب حفظ شود و نباید آرایش ها هم طوری باشد که به اصالت خانواده ضرر وزیانی برساند.

*فرهنگ سازی در حوزه عفاف و حجاب

محمد علی نبی پور فرماندار گناباد نیز در حالی که در این راهپیمایی شرکت کرده بود
اظهار می کند: نیازهای فرهنگ سازی در حوزه عفاف و حجاب کار علمی،تبلیغی است که نیازمند صبر و کوشش می باشد.

وی حاکم شدن آزادی و استقلال در کشور و داشتن وقار، حجاب و عفت زنان را مدیون خون شهدا و ایثار خانواده‌های آنان دانست و تصریح می کند: اگر امروز زنان و دختران ما با حجاب و عفت در امنیت کامل در جامعه فعالیت می کنند و این را یک افتخار می دانند مدیون خون شهدا و ایثارگری ایثارگران هستند.

شایان ذکر است این راهپیمایی با سخنرانی نماینده ولی فقیه درسپاه شهرستان گناباد و قرائت بیانیه پایانی در محل مصلی امام خمینی(ع) گناباد به پایان رسید.












نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.